Wednesday 12 April 2017

UMNO BERGELORA : HISHAMUDIN BAKAL GANTIKAN ZAHID HAMIDI SEBAGAI TIMBALAN PERDANA MENTERI?

Wah..dalam diam-diam Umno rupanya bergolak. Hari ini Najib Razak telah melantik sepupunya Hishamuddin Hussein menjadi Menteri Tuga-tugas Khas di Jabatan Perdana Menteri. Kebiasaanya porfolio ini bertanggungjawab khusus kepada perdana menteri.

Untuk apa dan kenapa pelantikan ini dibuat? Apakah ianya dalam proses Najib untuk menyalinkan kekuasaanya kepada Hishamuddin. Maka Hishmuddin perlu diletakkan di situ untuk melakukan apa yang patut?

Dalam Umno mungkin senyap dengan pelantikan tetapi di luar pasti riuh. Orang Umno tidak berani untuk membuat apa-apa spekulasi dengan pelantikan ini walaupun ia memberi cabaran kepada Zahid Hamidi. Mereka yang digamkan mulut oleh Najib dengan wang ringgit, taubat tak berani bersuara.

Apakah pelantikan Hishamuddin itu menambahkan kedudukan untuk dilihat seimbang dan sama penting dengan Zahid? Nampaknya...

Sebagai TPM Zahid dilihat berkedudukan hampir dengan Najib. Tetapi apabila Hishamuddin diletakakan di situ JPM, satu Jabatan dengan Zahid maka kini ada dua orang paling hampir dengan Najib. Pastilah dilihat dari hubungan DNA, Hisamuddin lebih hampir dan "menjerap" ke tulang hitam kepada Najib.

Kita tunggu apakah komen Zahid dengan pelantikan ini. Bergetar ke suaranya dalam mengulasnya nanti. Yang pastinya pelantikan ini bukan sesuatu yang menyeronokkan Zahid, sebaliknya ia satu isyarat jelas

No comments:

Post a Comment