Wednesday 13 December 2017

PROJEK TERBENGKALAI : RM 334 juta wang rakyat dihabiskan?



Dalam Persidangan DUN Terengganu yang kini sedang berlangsung telah secara rasmi dinyatakan bahawa Kerajaan Terengganu telah membelanjakan sebanyak RM 334 JUTA, bukan RM 3.34 sen wang rakyat dibelanjakan bagi projek Taman Ilmu Tembila,Besut.

Apa berlaku dengan wang sebanyak RM 334 juta?

Pembangunan Projek Taman Ilmu di Tembila, Besut  dibangunkan sejak 2004 melibatkan  kawasan seluas 280 hektar yang bernilai kira-kira RM334 juta, TERBENGKALAI dalam tempoh telah beberapa tahun yang lalu semenjak sebahagiannya siap!

Tidak sahaja berhabisan RM 334 juta sahaja, malah penyelesaian luar mahkamah juga telah dinyatakan secara rasmi dalam sidang DUN Terengganu yang terakhir bahawa satu penyelesaian mahkamah telah berlaku dengan pihak yang ada potensi menyaman Kerajaan Terengganu atas kepentingan mereka dalam projek ini dengan Kerajaan Terengganu telah menggunakan wang rakyat sebanyak RM 40 juta kepada mereka.

 Apa alasan dan sebab munasabab Kerajaan Terengganu membelanjakan lagi wang sebanyak itu, dewan tidak dinyatakan.

Lebih seronok dan lunak didengar dari penjelasan dari Kerajaan Terengganu yang dikuasai Umno adalah, HARAP RAKYAT TERENGGANU tidak lagi persoalkan bab Taman Ilmu ini kerana kononnya UNIZA telah baiki satu dari 6 bangunan asrama yang ada dengan UNIZA mengeluarkan belanja sebanyak 10 juta melalui Kementerian Pelajaran Tinggi.

Wakil Kerajaan dengan bangga berhujah kononnya Kerajaan Terengganu tidak perlu pun keluarkan belanja satu sen pun membaikinya, jika beginilah OTAK pentadbir Kerajaan Kelantan Terengganu maka hancur leburlah AMANAH rakyat!

Sebetulnya, RM 10 juta yang dibelanjakan oleh UNIZA untuk baik pulih satu bangunan asrama utk UNIZA gunakan akan juga memberik impak kepada Kerajaan Terengganu kerana dalam 10 tahun UNIZA tidak perlu membayar sewa selama 10 tahun kepada Kerajaan Terengganu atas penguasaan mereka kepada asrama itu.....

KUT MANA CERDIK NYA KERAJAAN TERENGGANU SETELAH RM 334 juta wang rakyat dihabiskan?

Apa yang berlaku ketasa Medan ilmu ini adalah projek oleh Dato' Idris Jusoh sewaktu Beliau sebagai Menteri Besar Terengganu. Persepsi kerana MARAHNYA bekas Menteri Besar Terengganu selepas Idris iatu MAt Said telah menjadikan Medan Ilmu ini di TERBENGKALAIKAN kerana dendam politik mereka berdua yang memangsakan rakyat!

Apa mustahilnya harta dan khazanah Negeri Terengganu akan lebih banyak di JAHANAMKAN oleh UMNO bagi negeri Terengganu jika mereka terus diberi kuasa selepas PRU 14. Kemungkinan akan terbengkalainya projek BEBAS CUKAI di Kenyir akan berlaku jika RAZIF tidak lagi MB jika pun BN/UMNO kembali berkuasa kerana amalan yang lalu mencatitkan sejarah bahawa setiap MB baru dilantik maka GU-GU,anak beranak baru akan mengelilingi mereka!

Sebetulnya, bagi membina balik TERENGGANU yang amanah dan Sejahtera...BERIKALAH UNDI ANDA KEPADA PAKATAN HARAPAN AGAR RAKYAT SEJAHTERA DAN NEGERI SENTOSA
https://www.youtube.com/watch?v=KZZd5bKGTso
Nyamuk Menggigit
12 December 2017
Batu Rakit

No comments:

Post a Comment