Tuesday 21 November 2017

ARAHAN DARI SIAPA?


Ahli Parlimen Pas yang bertindak untuk berkecuali semasa undian bantahan tentang kenaikan harga barangan dan minyak, YB Idris Ahmad berkata 6 orang ahli parlimen Pas yang lain telah membantah usul tersebut bersama ahli parlimen pembangkang yang lain mungkin kerana mereka tidak menerima arahan.

Jawapan tersebut telah menimbulkan persoalan netizen apabila mereka bertanya siapakah yang memberi arahan tersebut kerana di dalam 1 keratan video di parlimen seorang ahli parlimen Barisan Nasional secara terang menyebut nama ahli parlimen Pas tersebut iaitu Idris Ahmad mesti menyokong usul tersebut.

Manakalah di dalam 1 keratan applikasi whatapps pula di katakan seorang lagi ahli parlimen Pas dari Rantau Panjang berkata tindakannya berkecuali semasa undian tersebut selepas bertanyakan terlebih dahulu kepada Idris Ahmad.

Tindakan 2 ahli parlimen Pas tersebut yang telah berkecuali di dalam undian itu menyebabkan usul kenaikan harga barang yang di bantah oleh ahli parlimen lain telah berjaya di luluskan.

Perkara ini telah menimbulkan kesangsiang kepada netizen dan ada yang mengatakan ianya telah di rancang dan kedua ahli parlimen Pas yang berkecuali tersebut mendapat arahan dari Barisan Nasional.

No comments:

Post a Comment