Wednesday 22 November 2017

PEMIMPIN PAS FITNAH P.PINANG TIDAK BOLEH AZAN TIDAK BERANI HADIR FORUM


Pemimpin Pas yang telah membuat fitnah terhadap rakyat Pulau Pinang dengan tuduhan di Pulau Pinang tidak boleh azan lagi tidak berani hadir ke forum yang telah di anjurkan oleh sebuah masjid di Permatang Pauh semalam.

Yang Dipertua (YDP) Pas Kawasan Padang Serai, Shaharuddin Ibrahim membuat fitnah tersebut di sebuah masjid di negeri Kedah tetapi kemudian memohon maaf dan mengaku telah membuat fitnah terhadap umat islam di negeri Pulau Pinang setelah takut akan di saman oleh kerajaan Pulau Pinang.

Rupanya pemimpin Pas ini hanya berani membuat fitnah terhadap orang islam di Pulau Pinang di dalam tempat sendiri sahaja tetapi apabila di jemput untuk berforum oleh sebuah masjid di Seberang Jaya Pulau Pinang beliau tidak berani untuk tampi berhadapan dengan umat islam di Pulau Pinang.

Walaupun tajuk forum iaitu "Ulamak Penyelamat Ummah" tidak ada kaitan dengan fitnah yang beliau buat selama ini terhadap umat islam di Pulau Pinang namun sehingga  selesai majlis tersebut beliau tidak kelihatan di kerusi panel yang telah di sediakan untuknya.

Seorang lagi ahli penel forum tersebut ialah ustaz Wanji iaitu pegawai khas kepada ketua menteri Pulau Pinang dan mungkin atas faktor tidak berani dengan hujah dan fakta oleh pegawai khas ketua menteri tersebut pemimpin Pas ini tidak berani hadir karana selama ini tuduhan yang beliau buat ke atas umat islam di Pulau Pinang hanyalah fitnah semata-mata untuk menimbulkan kebencian dan ketakutan terhadap kerajaan Pulau Pinang.

Pemimpin Pas ini juga sebekum ini telah memberi amaran Presiden Parti Keadilan Dato Seri Dr Wan Azizah mahu menanam presiden PKR itu di dalam kubur cina jika parti itu tidak mahu menyokong usul Pas di dalam parlimen namun sehingga kini usul yang di siukan tersebut masih belum lagi di bentangkan sedangkan parlimen Malaysia sudah bersidang untuk kali terakhir tahun ini.




No comments:

Post a Comment