Thursday 11 January 2018

UMNO AKAN BERGABUNG DENGAN PAS UNTUK TAWAN SELANGOR?


3 penjuru pu Barisan nasional akan kalah kata bekas pengerusi SPR, Tan Sri Ab. Rashid Ab. Rahman dalam sidang media persempadanan pilihanraya ke 14.

Ini kerana katanya walaupun melayu di longgokkan sebanyak 80% dalam satu kawasan tapi orang melayu sudah cerdik apabila mereka mendapat maklumat sebenar apa yang dilakukan oleh Barisan Nasional kepada negara ini.

Bekas pengerusi SPR yang telah berpuluh tahun berkhidmat dengan SPR berkata beliau berjanji akan menggunakan kepakarannya untuk memastikan kemenangan Pakatan Harapan kerana sudah tidak tahan melihat kerosakkan yang di lakukan oleh Umno/Bn kepada negara.

Katanya lagi Barisan Nasional akan kekal sebagai pembangkang di Selangor dan parti kompenan Barisan Nasional iaitu MCA dan Gerakan tidak akan menang walau satu kerusi sekali pun.

Dalam masa yang sama timbul juga desas desus beberapa ahli dewan undangan negeri Selangor dari Pas akan melompat ke PKR kerana tidak mahu hilang jawatan dan gaji besar.

Manakala timbalan pegerusi institud darul Ehsan pula berkata Barisan Nasional akan menang 20 kerusi di Selangor dan akan bergabung dengan Pas yang di jangka akan menang sebanyak 9 kerusi untuk mengambil alih Selangor daripada Pakatan Harapan.

Kini jumlah kerusi yang di miliki oleh parti-parti dalam Pakatan Harapan di Selangor ialah sebanyak 29 kerusi manakala gabungan BN pula mempunyai sebanyak 12 kerusi dan Pas 13 kerusi.

No comments:

Post a Comment