Wednesday 10 May 2017

BLOGGER UMNO CADANG UMNO DAN PAS DI BUBARKAN

Seorang blogger terkenal Umno yang menggunakan nama Facebooknya Azmi Ibrahim telah menyarankan kepada Umno dan PAS kedua-dua parti melayu tersebut di bubarkan dan di bentuk satu parti baru.

Menurutnya hanya ada satu cara sahaja untuk mengekalkan kuasa melayu iaitu kedua parti ini perlulah berani,iklhlas dan mendapat sokongan semua untuk di bubarkan dan bersatu di dalam sebuah parti politik yang baru. "Bubarkan parti masing masing dan tubuhkan parti baru di mana semua ahli Pas dan Umno boleh duduk di bawah satu bendera" tulisnya

Cadangan yang beliau kemukakan tersebut mungkin di lihat dengan situasi politik sekarang ini di mana Pemimpin Pas di lihat semakin tidak sabar untuk bersatu dengan Umno tetapi tidak berani untuk menyatakan terus kepada ahli ahli parti ini kerana majoriti ahli parti Pas masih belum dapat menerima kerjasama yang sedang di usahakan oleh kedua-dua pemimpin parti melayu yang telah lama bermusuhan ini. Lalu cadangan tersebut di lihat sebagai satu cadangan menang menang apabila kedua dua parti melayu ini di hubarkan dan di tubuhkan sebuah parti baru dan ianya sudah pasti akan di terima oleh ahli parti Pas yang masih belum dapat menerima Umno.


No comments:

Post a Comment