Sunday 24 September 2017

PULUHAN RIBU HADIRI CERAMAH PAKATAN HARAPAN DI SARAWAK


















AURA TUN MAHATHIR MEMBANGKITKAN SEMANGAT RAKYAT SARAWAK

1'Rakyat Sarawak membanjiri tapak program ceramah bersama Rakyat pakatan Harapan (PH) Sarawak yang diadakan julung2 kali nya menampilkan Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Nasional Tun Dr Mahathir Mohammad di BDC kuching Semalam.

2.Kehadiran rakyat Sarawak tua dan muda serta pelbagai lapisan masyarakat dan kaum di negeri sarawak di luar jangkaan.walaupun hujan lebat melanda namun ia tidak menghalang Rakyat Sarawak untuk turun dalam program yang bersejarah ini.

3.Setiap ruang2 kedai,bangunan2 berhampiran serta jalan2 menuju ke tapak program penuh sesak dengan ratusan manusia yang ingin melihat secara lebih dekat dan yang pasti menunggu ucapan Amanat tokoh Negarawan Tun Dr Mahathir.

4.Rakyat Sarawak ternyata masih mengiftiraf ketokohan Tun Mahathir sebagai tokoh politik.tambah lagi dengan kehadiran tokoh pembangkang veteran dari DAP Saudara Lim kiat siang bersama dalam program tersebut.

5.Melihat dari sambutan yang diterima itu ia memberi gambaran jelas bahawa Rakyat Sarawak juga terutama warga bandaraya inginkan perubahan.perubahan pemerintahan yang lebih baik bukan pemerintahan pemimpin kleptorasi.keadaan seperti ini mampu mengugat kedudukan BN negeri Sarawak di kawasan2 bandar utama.

6.Program yang dianjurkan oleh Pakatan Harapan Sarawak malam tadi juga adalah kemuncak kepada pelancaran 5 teras manifestos Pakatan Harapan (PH) Sarawak "TAWARAN BARU HARAPAN BARU" bagi menghadapi PRU yg akan datang.

7.Sambutan yang diterima oleh Tun Dr Mahathir ini menandakan bahawa walaupun beliau tidak berada di tampuk kuasa namun aura,karisma serta ketokohan beliau masih mendapat perhatian rakyat.

8.Saya kongsikan kepada teman2 FB saya beberapa foto yang menarik sekitar program semalam.Foto ini adalah asli tidak ada sedikitpun cuba diedit dan segala tulisan berita saya adalah juga benar2 belaka.

"TAWARAN BARU HARAPAN BARU"
"NEW DEAL NEW HOPE"
Hud Andri Zulkarnaen
AJK PILIHANRAYA PH SARAWAK
Matang Jaya

No comments:

Post a Comment