Thursday 20 July 2017

ISA SAMAD DAN ISTERI HANCURKAN FELDA?



Tahniah sprm mencekup geng penyamun harta negara ni..dan amat berharap isa n isteri bibi juga di siasat dgn telus hingga ke lubang cacing tentang segala cerita yg timbul..sejauh mana kebenaran n kesahihan salah laku yg dah melampaui batas ini..

PENGALAMAN SAYA SENDIRI SATU KETIKA BERSAMA TEAM SAYA MENGADAKAN MESYUARAT DGN CHAIRMAN FELDA..T SRI ISA DI PEJABAT NYA SEBANYAK 2 X ..TUP TUP BINI NYA BIBI MEMANG DAH SIAP ADA DLM OFFICE CHAIRMAN N JOIN SEKALI MEETING YG MELIBATKAN BUSINESS PROPOSAL TO FELDA..

APA HAL APA JADAH DLM URUSAN FELDA ANGKUT BINI.SANA SINI..INI OFFICIAL BUKAN GI MAKAN ANGIN..dan saya juga ingin melontar kan beberapa persoalan yg baru saya dapat maklumat dari bekas org kanan felda..apa kah BENAR SEMUA YG SAYA DENGAR INI ATAU CERITA FANTASI???...YG SCARY..NGERII N MENJIJIK KAN...

HARAP SPRM SIASAT SAMPAI LUBANG CACING LAH..

1) Mengapa perlu felda menanggung segala perbelanjaan bibi isteri isa tiap kali keluar negara dgn tiket penerbangan kelas pertama...apakah benar..

2) Apa perlunya bibi isteri isa menggunkan khidmat polis pengiring felda untuk kesana kemari yg tiada kaitan langsung dgn kepentingan felda..apakah benar

3) siapa rahman sultan ni???..katanya contractor n interior yg mendapat jutaan kontrak untuk pembangunan semarak dan ada kaitan pemberian komisen kpd bibi..apakah benar...

4) Dlm pembelian tanah di bukit katil..katanya bibi berperanan di situ dan menerima sebahagian komisen..apakah benar tuduhan ini dari org dlm felda sendiri???

5) Dalam pembelian hotel grand plaza..di.london..apa kah benar Dato.David broker hartanah telah memberi komisen atau business dealing dgn bibi bini.isa..apakah benar..???

6) Apakah benar bibi juga telah melantik sepupunya yg bernama shidan sbg pegawai khas kpd Dato Zakaria arshad..Presiden n ceo felda...apakah benar???

7) Apakah benar bibi juga telah melantik kroni nya norazmin..bekas ketua puteri umno selangor sbg Ceo felda travel...apakah benar???

8) Apakah benar keluarga n suku sakat bibi telah mendapat kemudahan hutang/credit facility untuk tiket tiket penerbangan keluar negara melalui felda travel hingga mencecah ratusan ribu ringgit hingga 400k..apa kah benar???

9)apakah benar..norazmin kroni bibi juga mendapat kemudahan tiket penerbangan first class tiap kali keluar negara bersama bibi..serta kemudahan tiket untuk suku sakat nya juga..apakah benar???

10) Apakah benar rumah tsri.isa di nilai menggunakan khidmat polis felda 24 jam..apakah benar..????

11) Apakah benar rumah isa di senawang juga menggunakan khidmat polis felda 24 jam..apakah benar...????

12) Kita juga ingin bertanya status anak.tsri isa yg bernama Najib dlm kes yg terdahulu.. ketika ceo nya bernama zaid dicekup dan di reman.. dan.anak.isa juga di panggil.. di katakan anak.isa yg bernama najib menerima 200k dlm urusan penjualan hotel di port dickson.. apakah itu hanya fitnah atau sememang nya tiada kes n bukti.. tapi kenapa sampai dua minggu ceo direman???.. apakah cerita ini sekali.lagi sampai ketelinga saya pagi ini benar atau cerita dongeng.. harap sprm.siasat lah.. apakah benar...

13).Siapakah Dato Lokman Mat Dan si jutawan ni di mata bibi???..apa kah benar yg di sampai kan pada saya pagi ni..dato ni org kanan bibi.org kepercayaan bibi untuk urusan urusan penting di felda...apa kah benar semua cerita yg di sampai kan ini dari org dlm felda sendiri???

14) Adakah benar projek renovation n interior design condo mewah trioka di kws segitiga emas next to klcc..iaitu antara pelaburan felda..diberikan kpd adik bibi..adik ipar isa yg di kata kan cecah jutaan ringgit juga..ADAKAH BENAR WAHAI ISA N BIBI????..



Tak perlu lah kamu laki bini menjawab nya lagi..semua maklumat yg saya perolehi dari org paling kanan tsri isa sendiri..biar lah sprm menjawab nya dlm bentuk tindakan yg seterusnya kerana saya telah pun menghubungi orang kanan sprm untuk di.persembah kan segala info n maklumat yg saya perolehi..berilah sprm masa dlm menegak kan keadilan n ketelusan tanpa mengira status n kedudukan..samada bilis or jerung..wajib berlaku adil n saksama..

DEMI KEPENTINGAN RAKYAT ..HAK RAKYAT ..HARTA NEGARA..N WARGA FELDA..DEMI AGAMA N DEMI NEGARA. MAKA WAJIB LAH SAYA MELAPURKAN BERITA YG SAYA DENGAR INI KE PENGETAHUN SPRM..

Fuh sesak nafas mendengar nya..menyirap..boiling..kecewa bagaimana salah guna kuasa di sana sini dlm kerajaan n tampuk kepimpinan..laknatullah.akan.sampai.kpd semua kiranya kita semua menghalalkan cara..its high time istihar PERANG PD SEMUA YG SALAH GUNA KUASA TERMASUK BAPAK BAPAK RASUAH YG BERMAHARAJALELA.. Kalau sampai isteri di bawak masuk kedlm kementerian..jabatan..pentadbiran..parti untuk.turut serta campur tangan n buat keputusan.lingkup negara..harta n aset negara ranap begitu saje..

Kalau dlm kes anwar ibrahim lapuran salah laku 22 muka surat yg ditulis oleh saya akhirnya tpm ketika itu tersungkur.. rebah n di heret kemuka pengadilan dan akhirnya ke penjara.. saya harap dlm KES FELDA INI KEADILAN N KETELUSAN JUGA DAPAT DI TEGAK KAN.TANPA MENGIRA STATUS..IKAN BILIS OR IKAN PAUS..HERET SEMUA KE MUKA PENGADILAN TAK.KIRA BAPAK BINI ANAK.KRONI ..KIRANYA MEMANG WUJUD ELEMEN SALAH LAKU DI SITU...DAH MELAMPAUI BATAS DAH..RAKYAT TERHIMPIT DGN GST N.KOS SARA HIDUP.YG TINGGI..

MEREKA YG DIATAS MCM SETAN MELAKUKAN PENIPUAN.. ROMPAKAN.. RASUAH.. SALAH GUNA KUASA TANPA RASA BERSALAH..ITS ENOUGH..WE HAD ENOUGH WITH ALL. THIS RUSCAL.. BETTER PUT A FULL STOP..HERET MEREKA SEMUA KALAU BENAR..JGN.BAGI.MUKA...

Umi Hafilda Ali

No comments:

Post a Comment