Thursday 7 September 2017

PAK JABIT MATI KAFIR KATA PENYOKONG PAS



Kematian seorang pelakon veteran tanahair yang bernama Pak Jabit pada hari ini telah di kecam oleh penyokong-penyokong Pas kerana beliau di katakan adalah seorang penyokong Pakatan Harapan.

Penguna FB tersebut yang menggunakan nama Uwais Al-Qarni yang di dalam semua status FBnya penuh dengan maki hamun kepada orang islam yang tidak menyokong Pas telah mengatakan bahawa Pak Jabit adalah seorang kafir.

"Khadumb pandap rupanya pak jabit nie. Elok laa mampus" tulisnya di dalam satu status yang di muatnaik bersama dengan gambar Allahyarham Pak Jabit.

Rata-rata warga internet yang komen di status tersebut meluahkan rasa kesal atas kejian penyokong Pas ini yang keterlaluan sehingga sanggup menghina kematian sesama islam hanya kerana si mati tidak menjadi ahli Pas namun ianya tidak di perdulikan oleh penyokong Pas tersebut malah membalas komen dengan terus mencaci Allahyarham Pak Jabit dengan berbagai cacian.

Tidak cukup dengan status mencaci Allahyarham di FBnya penyokong Pas ini juga telah menulis di beberapa group facebook dengan berbagai cacian lagi terhadap allahyarham Pak Jabit.

Admin FOD mengucapakkan salam takziah kepada seluruh keluarga Allahyarham Pak Jabit dan semoga bersabar di atas kehilangan orang yang tersayang.

Al Fatihah.

7 comments:

  1. Orang PAS tak mati ke??
    Sokong BN dgn MCA tak kafir
    Sokong penyamun ok???

    ReplyDelete
  2. Kenapa disebut penyokong2..?? Sedangkan yg kecam adalah pemegang akaun fb milik Uwais Al-Qarni..
    Jgn kerana nila setitik habis susu sebelanga... Aku yakin kebanyakan penyokong PAS x setuju dgn kenyataan Uwais Al-Qarni itu. Itu hanya pandangan peribadinya saja.

    ReplyDelete
  3. Sbbnya takde pnyokong Pas yg nk nasihatkan mamat ni. Agaknya betullah perangai dn sikap pejuang2 isle Pas ni yg jadikn maki hamun sbg senjata

    ReplyDelete
  4. Sbbnya takde pnyokong Pas yg nk nasihatkan mamat ni. Agaknya betullah perangai dn sikap pejuang2 isle Pas ni yg jadikn maki hamun sbg senjata

    ReplyDelete
  5. Islam tk ajar caci maki org..wlp sebsr mana kesilapannya...islam itu indah...dan tenteram...

    ReplyDelete
  6. Allahuakhbar...Korg sape ni Nak kafirkan org ni...Korg berani jamin ke yg Korg mati diterima Allah...

    ReplyDelete
  7. Inilah yg namanya perang saraf politik. Konon dgn menggunakan nama penyokong pas!

    ReplyDelete