Tuesday 1 August 2017

GADIS MUATNAIK VIDEO TEMPELAK ZAHID HAMIDI KERANA MENGHINA KAUM INDIA

Selepas merima berbagai kritikan daripada orang ramai termasuk daripada rakan lama dan pemimpin Umno sendiri kerana menghina kaum India, yang terbaru seorang gadis dari kaum India pula telah memuatnaikan satu video menyatakan rasa kesalnya terhadap Timbalan Presiden Umno Dao zahid Hamidi kerana menghina warganegara Malaysia yang berketurunan India.

Gadis yang menamakan dirinya sebagai Mona tersebut telah meluahkan perasaan kesalnya kerana katanya kenyataan Timbalan Presiden Umno itu telah seolah menghasut kebencian orang ramai terhadap kaum India dari kalangan warganegara malaysia.

"Kalaulah sebegitu anggapa Dato Seri terhadap kaum India, apalah gunanya kita melaungkan semangat 1 Malaysia?" persoal Mona di dalam videonya tersebut.

Saya merasa sangat kecewa pandangan TPM terhadap orang bukan melayu di Malaysia sedangkan mereka juga adalah warganegara dan menyanyikan lagu negara ku dengan penuh semangat kenegaraan.

Di akhir video tersebut beliau meminta maaf jika ada terkasdar tetapi beliau sangat kecewa dengan kenyataan Tpm yang menghina kaum warganegara dari kaum India di Malaysia.


Sementara itu Ahli Parlimen Umno Dato Ir Nawawi Ahmad juga meluahkan rasa marahnya kepada Timbalan Presiden partinya yang telah menghina kaum India dengan memuatnaikan satu status di FBnya dengan katanya "Ingat Jawa hebat sangat ka, kalau hebat mengapa datang merempat kat sini, balik Jawalah"


No comments:

Post a Comment