Thursday 17 August 2017

NAJIB DI PERMATANG PAUH: AKTIVIS PKR DI TANGKAP, PEMIMPIN PAS DI LAYAN VVIP



Majlis makan bersila anjuran Umno di Permatang Pauh yang di hadiri oleh Presiden Umno pagi tadi di kejukan dengan penangkapan beberapa orang ahli PKR di hadapan pintu masuk Politeknik Seberang Perai.

Namun berlainan pula yang terjadi kepada Yang Di Pertua Pas kawasan Permatang Pauh, Haji Omar Hassan bila mana beliau mendapat layanan istimewa oleh Umno Permatang Pauh apabila di layan dengan layanan VVIP bersama Dato Seri Najib dan pemimpin2 Barisan Nasional seperti Dato Zainal (Pengerusi BN Pulau Pinang) Datuk Mohd Zaidi Mohd Said (Ketua Umno Permatang Pauh) dan lain lain pemimpin Barisan Nasional.

Namun tindakan layanan VVIP kepada YDP Pas tersebut tidaklah mengejutkan kerana di katakan Pas sememangnya sedang menambat hati Umno dengan membantu parti itu untuk merampas kembali Permatang Pauh dari tangan Pakatan Harapan dalam pilihanraya ini.

Tindakan pihak berkuasa menangkap aktivis PKR dan di satu masa yang lain pula pemimpin Pas mendapat layanan istimewa sudah cukup membuktikan kerjasama Pas dan Umno sudah tidak dapat di sorok lagi kepada umum walaupun di nafikan oleh penyokongnya.

Di bawah adalah berita yang di ambil dari Malaysiakini tentang penangkapan 15 orang aktis PKR.

Aktivis PKR di tahan polis


Polis hari ini menahan 15 anggota Pemuda PKR Pulau Pinang selepas mereka menyertai 'flashmob' menunggu lawatan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak ke Permatang Pauh.
Kumpulan itu ditahan selepas berkumpul di depan Politeknik Seberang Perai di Bukit Mertajam, di mana perdana menteri dijangka menyertai ribuan orang pada jam 11 ​​pagi.
Ketua Pemuda PKR (AMK) negeri, Asrol Sani Abdul Razak mengesahkan kejadian itu.
Mereka yang ditahan itu termasuk Arol Sani dan anggota Majlis Perbandaran Seberang Perai Ong Jing Cheng kemudiannya dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah.
Asrol Sani semalam memberitahu Malaysiakini, tujuan flashmob itu bukan mahu mencari masalah dengan pihak berkuasa tetapi mereka hanya mahu membawa sepanduk 'Bebaskan Anwar Segera’.
Ini kerana mereka percaya bahawa Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sedang menjalani hukuman lima tahun atas tuduhan meliwat adalah tidak bersalah.

No comments:

Post a Comment