Wednesday 19 April 2017

Kereta Milik Pemimpin Parti Pembangkang.

Nota : Gambar2 kereta di dalam posting ini bukanlah gambar kereta sebenar ahli parlimen tersebut tetapi hanyalah di ambil dari carian internet.

Anthony Loke, Ahli Parlimen Seremban dan Setiausaha Organisasi DAP: Saya hanya pakai sebuah Nissan X-Trail sahaj

Khalid Samad, Ahli Parlimen Shah Alam: Saya ada 2 kereta iaitu Mercedes-Benz S320 digunakan selama 9 tahun sejak 2009 selepas saya menjadi ahli Parlimen, dan Land Rover Discovery yang digunakan 10 tahun.
M Kulasegaran, Ahli Parlimen Ipoh Barat dan Naib Pengerusi DAP: Saya menggunakan Honda CR-V dan pick-up Hilux. Saya menggunakannya kerana selesa misalnya untuk perjalanan jauh. Isteri saya menggunakan Toyota Prius, didaftar atas nama saya.
Mohamad Sabu, Presiden Amanah: Saya tidak ada kereta atas nama saya sekarang. Di rumah, ada kereta Toyota Wish dan Myvi, kedua-dua atas nama isteri. Penggal ke-3 sebagai ahli Parlimen dulu, saya pakai Honda CRV.
Muhammad Sanusi Md Nor, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat: Nissan X-Trail (2007).
Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz, Ahli Parlimen Pasir Mas dan Ketua Pemuda PAS: Memiliki 2 kereta, Proton Savvy dan Toyota Estima.
Rafizi Ramli, Ahli Parlimen Pandan dan Naib Presiden PKR: Setakat 30 November 2016, menurut pengisytiharan harta, beliau menggunakan Honda Accord (2014), manakala 2 lagi kereta di bawah namanya adalah Honda CR-V (2014) yang disewakan kepada pekerja, dan Honda Civic (1997) yang disewa-beli kepada seorang lagi pekerja dengan bayaran RM600 sebulan.
Salahuddin Ayub, Timbalan Presiden Amanah: Buat masa ini saya ada kereta Volvo atas nama saya. Telah guna kereta ini sejak 2015.
Steven Sim, Ahli Parlimen Bukit Mertajam: Keluarga kami menggunakan Kia Picanto yang didaftar atas nama isteri saya, yang dibeli kira-kira 6 tahun lalu. Selain itu saya menggunakan Kia Citra yang dibeli ketika mula bekerja 10 tahun lalu. Ketika itu dibeli atas nama bapa.
Tian Chua, Ahli Parlimen Batu dan Naib Presiden PKR: Saya menggunakan Nissan Teana. Saya pernah beli kereta terpakai Mercedes E-class W210 lama dulu, dan kini tersadai di bengkel kerana rosak teruk. Kalau nak jual pun sudah tiada nilai.

No comments:

Post a Comment