Tuesday 28 March 2017

TAKUT KALAH DEBAT: NGO UMNO GUNA TEKTIK JAHAT UNTUK PASTIKAN DEBAT TIDAK BERLAKU

Rancangan penganjuran debat di antara Tan Sri Anuar Musa dengan MP Gelang Patah saudara Lim Kit Siang yang mahu di anjurkan oleh sebuah NGO pro Umno awal awal lagi sudah di lihat sebagai berniat jahat apabila surat jemputan kepada kedua dua tokoh ini berbeza tajuk debat yang NGO ini beri.

Di pihak Tan Seri Annuar Musa surat dari NGO yang bernama YAYASAN KEUSAHAWANAN SOSIAL MALAYSIA" telah memberikan tajuk "Kepentingan Keharmonian Negara dari Pengamal Politik Kebencian Dan Rasis" manakala surat yang di hantar kepada saudara Lim Kit Siang pula di beri tajuk YB Lim Kit Siang pengamal politik rasis, diktator dan anti-Islam”.

Perbezaan tajuk yang di berikan kepada kedua tokoh Umno dan Dap ini adalah di sengajakan dengan harapan saudara LIM Kit Siang tidak akan menyahut cabaran ini dan mereka juga berharap agar pihak keselamatan tidak akan menberi keizinan untuk meneruskan debat yang mereka sendiri rancang itu.

Ini adalah tektik biasa yang sentiasa di gunakan oleh NGO NGO pro Umno untuk menonjol diri kepada pemimpin tertinggi Umno untuk mendapatkan pujian selepas NGO NGO ini tenggelam di hanyut oleh kepopularan Dato Jamal Yunus.

Bukan menjadi rahsia lagi Ali Tinju yang bersama sama NGO ini dalam rancangan debat tersebut tidak sefahaman dengan Dato Jamal Yunus, lebih lebih lagi pimpinan tertinggi Umno di lihat lebih menyayangi Dato Jamal dan lansung tidak perdulikan Ali Tinju sebelum ini.

Atas rasa inginkan perhatian dan mahu berlumba menunjukan mereka juga perlu di beri penghargaan oleh pemimpin Umno maka mereka terpaksa merancang sesuatu seperti debat ini walaupun niat sebenar mereka malah mereka pun tahu bahawa debat ini tidak boleh berlaku kerana jika debat ini di jalankan juga maka banyaklah cerita cerita kejahatan Umno akan di ketahui umum terutamanya orang orang Umno sendiri.

Lalu untuk memastikan cadangan debat ini tidak berlaku maka perkara pertama yang mereka telah buat ialah dengan memberikan tajuk berbeza di antara Annuar Musa dan Lim Kit Siang dengan harapan Lim Kit Siang menolak debat ini dan mereka akan istiharkan memenangan mereka.

Inilah tetktik lapuk yang di gunakan oleh NGO warga lapuk yang merasakan golongan muda hari ini tidak cerdik seperti mereka yang sudah lapuk idea itu.




1 comment:

  1. UMNO skarang sangup mengunakan isu isu bertangtangan dan Salah dibawah Akta Sedition, dan juga lari ISU yang BENAR yang kini Mengancham dan seterusnay menjatuhkan ekonomi dan meruah Negara dan Bangsa.
    Rakyat skarang mengunkit ISU ISU KEBENARAN yang sedang berlaku seperti SKANDAL WANG DAN RASUAH YANG BERLAKU DALAM PERKARA 1MDB dan JUGA DALAM KESEMUAH AGENSI AGENSI PELABURAN NEGARA, KEHILANGAN BERBILION BILION USD WANG NEGARA DAN DIMANA PERGINYA WANG TERSEBUT, MEMBOHONG-MENIPU DAN MENCURI WANG RAKYAT/NEGARA, SALAH GUNA KUASA, KUASA PENGHAKIMAN TIDAK LAGI ADIL BERAT SEBELAH KEPADA YANG BERSALAH YANG JUGA AHLI AHLI PEHAK MEMERENTAH YANG JUGA KAWAN KARIB KEPADA PIHAK PENGHAKIMAN.... sangat panjang jika di huriakan semua.

    Malaysia sekian kini menunjam ke-kebankrapan seperti Zimbabwe yang dikuasai oleh Mugabe dan kuncu kuncunya. Malaysia Rakyat tidak benarkan Malaysai menuju kekedukan digalar Failed State. Sabap ini Rakyat Malaysia idamkan bahawa Kerajaan Pusat Baru PHB akan MENGANTIKAN UMNO/BN sebaik sahaja Pengundian PRU14 selasai.

    Rakyat Malayasia kini sudah pun kehilangan kepercayaan dan Konfiden kepada PM Najib dan sekutu penjilat kakinya dihierahki UMNO/BN yang menggelar mereka sendiri sebagai Kaum elit Rajarajaan Malaysia yang sangat Sombong dan Bongkak.

    BEWARE THE WIND OF CHANGE HAS ALREADY STARTED BLOWING.

    ReplyDelete