Saturday 29 August 2020

Azmin dan Zuraida gelabah pendedahan ‘direct nego’

 


Zuraidah Nampaknya dah Gelabah.. Bukan hanya Zuraidah, Hatta Azmin pun sejak pendedahan itu di Parlimen.. Bagi aku banyak lagi projek boleh dikaitkan dengan Zuraidah..Cuma kali ini ia kantoi sebab kelulusan itu datang dari Kementerian Kewangan.. Yg diluluskan peringkat Kementerian..Kita tak tahu lagi.. Jat Kapitalis dan Pemaju Hartanah dapat laba kita tak tau lagi…

Setelah kantoi sebelum ini nafikan ada projek Runding terus.. Lepas tu Kantoi kononnya dia tak tahu menahu tentang Projek..Last last salahkan Lim Guan Eng.. apa kena mengena dengan Lim Guan Eng.. ? Itu projek KPKT.. kalau berani Dedah lah semua Dokumen..

Bila perlukan kelulusan Kementerian Kewangan, Mana mana Menteri dan Kementerian hatta Syarikat pun kena berunding dan hantar Proposal pada Kementerian Kewangan.. Hatta Kelulusan peruntukan Khas Tahfiz dan SAR( Sekolah Agama rakyat) pun kena jumpa dan diluluskan Lim Guan Eng..

Kalau ada unit EPU luluskan Peruntukan bina Masjid pun kena kelulusan Lim Guan Eng..hatta nak terbitkan Hutang atau SUKUK Tabung Haji pun kena minta kelulusan melalui kementerian Kewangan.. sebab dia jaga hal ehwal Kewangan..

bab urusniaga, Projek atau tender itu urusan kementerian..Sebab dia Menteri Kewangan… Bila ada harga tak munasabah.. Menteri akan minta Kaji balik..tu perkara biasa..

Kajian semula nilai Projek Itu berlaku dalam kes ECRL.. Kes projek pembinaan Landasan Berkembar Lembah Klang Fasa 2 (KVDT 2) yg dikaitkan zaman BN pun perlu dapat lampu Hijau dari Kementerian Kewangan untuk kaji balik nilai Projek…

Untuk Mudah Faham macam ni.. Ko ada Kertas Kerja.. nak Buat Loan atau pinjaman di Bank, Samamda ko sebagai Syarikat Pemaju.. Ko Pengedar Kereta.. Bila ko bawa kes Client ko ke Bank.. Bank akan lihat Dokumen yang diberikan.. geran kereta yang ko bawa…samada ko tipu spek rumah dan spec kereta dan berpakat dengan pelanggan ko..Mana Pegawai Bank tu tahu…

Sebagai contoh..Ko hantar Dokumen beli Kereta spec Premium.. atau tipu valuation rumah dan hartanah ko..Mana Pegawai Bank tu tahu.. Depa hanya baca dan lihat dokumen ko bagi.. Bukan pegawai bank tu turun tengok jenis Kereta..atau lawat rumah ko..Dia tentukan Peratusan Pinjaman yang boleh Bank bagi berdasarkan Dokumen Ko..

Orang jahat memang selalu takut.. Selalu bagi jawapan tak tahu macam Najib..Kejap tahu..kejap tak.. hakikatnya tersebar lawatan Tapak dan hubungan ko dengan Syarikat tu..mcm gambar Najib ngan Jho Low lah.. Jadi bila Najib bagi pinjaman mudah dari KWAP.. Ahli dan Lembaga Pengarah KWAP tak Salah..Najib ngan Jho Low Lah menipu..

Jadi Faham tak… Alhamdulillah akhir nya Allah zahirkan wajah sebenar Zuraidah ngan Azmin.. Memang tak guna pun depa ni..

Ipohmali

No comments:

Post a Comment