Monday 31 August 2020

Azmin tidak sedar dia sendiri dulunya menteri PH

 


Dakwaan Datuk Seri Azmin Ali bahawa ramai rakyat akan mati sekiranya Pakatan Harapan (PH) terus memerintah adalah tidak berasas sama sekali, tegas Ketua Cabang PKR Sembrong Johor, Shahrun Radzi ‘Salehudin.

Bahkan, katanya, tuduhan tersebut juga umpama meludah ke langit, terkena batang hidung sendiri memandangkan Azmin sendiri adalah menteri ketika PH menerajui kepimpinan kerajaan.

“Azmin sendiri yang memegang portfolio Menteri Hal Ehwal Ekonomi, sekaligus ia menimbulkan persoalan apakah pula sumbangan beliau kepada rakyat.

“Apa kesudahannya membabitkan isu Felda, hutang peneroka, akuan peneroka Felda sama ada yang mengikuti rancangan mahu pun mereka yang menanam sendiri, apa pula kesudahannya,” bidas beliau.

Beliau berpendapat pengkhianatan terbesar yang harus disedari oleh Azmin ialah Langkah Sheraton yang juga dilabelkan sebagai kerajaan pintu belakang atau kerajaan tebuk atap kerana tidak mendapat mandat rakyat secara sah.

“Sejajar dengan itu dakwaan terhadap PH adalah menyimpang jauh dan tidak benar sama sekali.

“Sebaliknya tindakan tikam belakang yang dilakukan melalui Langkah Sheraton telah mempertontonkan kegelojohan kumpulan yang bersekongkol dengan niat mencemarkan amalan demokrasi yang telah sekian lama diamalkan dalam negara ini, ” tegas Shahrun lagi.

No comments:

Post a Comment