Thursday 27 August 2020

Zafrul buktikan PH jauh lebih baik dari BN dan PN

Kerajaan Perikatan Nasional (PN) dicadangkan agar membentuk Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) untuk menyiasat apa sebenarnya yang berlaku di sebalik projek runding terus yang kini menjadi pendebatan hangat di kalangan rakyat negara ini.

Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Abdul Aziz pula didakwa menghulurkan tengkuknya untuk di sembelih selepas termakan umpan yang berikan kepada beliau.

“Strategi Tengku Zafrul dan Kerajaan Perikatan Nasional telah menyumbat gol sendiri selepas senarai 101 projek runding terus bernilai RM6.61 bilion didedahkan oleh beliau telah menjadi testimoni terbaik untuk membuktikan bahawa kerajaan PH jauh lebih baik dari BN atau kerajaan pintu belakang PN walaupun mempunyai kelemahan di sana sini,” kata veteran DAP, Lim Kit Siang.

Jika Tengku Zafrul jujur, dia akan memuji PH kerana telah berjaya menyelamatkan RM70 juta wang negara melalui Fasa 2 Projek Klang Valley double-tracking apabila membayar hanya RM4.475 billion untuk projek itu berbanding kos asal yang dipersetujui BN sebanyak RM5.265 billion, kata ahli Parlimen Iskandar Puteri itu.

No comments:

Post a Comment